|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2005 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II
Ośrodek tematyczny: W świątecznym nastroju
Temat dnia: Ozdoby choinkowe
Zapis w dzienniku: Swobodne wypowiedzi na temat przygotowań świątecznych. Nastrój wiersza J. Ficowskiego pt.: „Przed Gwiazdką”. Redagowanie i zapisywanie zdań związanych ze zwyczajami świątecznymi. Nauka kolędy pt.: „Lulajże Jezuniu”. Utrwalenie kolejności wykonywania działań matematycznych. Bombka świąteczna-projekt techniką collage.
Cele ogólne: · doskonalenie techniki interpretacji utworów poetyckich · kształtowanie umiejętności wyrażania własnych opinii i uczuć · rozwijanie umiejętności tworzenia nastrojów · wdrażanie do poprawnego stosowania zasady kolejności wykonywania działań matematycznych · poznanie tekstu i linii melodycznej kolędy „Lulajże Jezuniu”
Cele operacyjne: Uczeń: · potrafi samodzielnie rozwiązać działania matematyczne i rozszyfrować hasło · rozumie, że sens świąt nie polega jedynie na otrzymywaniu prezentów · słucha ze zrozumieniem utwory poetyckie · umie zamknąć myśl w formie zdania · potrafi rozwinąć proste zdania · przyswaja tekst i melodię słuchanych utworów · potrafi napisać samodzielnie tekst życzeń · próbuje uruchomić swoją dziecięcą wyobraźnię i wykorzystać ją w twórczości plastycznej · wykonuje pracę plastyczną zachowując ład i porządek na stanowisku pracy · stara się wczuć w panujący nastrój
Metody wg W. Okonia: · grupa metod asymilacji wiedzy (pogadanka, praca z tekstem literackim i kartą pracy) · grupa metod praktycznych (metoda ćwiczeń) · grupa metod waloryzacyjnych (ekspresja plastyczna, muzyczna)
Formy pracy: · zbiorowa jednolita · indywidualna jednolita
Zasady: · świadomego i aktywnego uczestnictwa w procesie nauczania · trwałości zdobytej wiedzy · systematyczności · przystępności · poglądowości · wiązania teorii z praktyką
Środki dydaktyczne: Podręcznik „Wesoła szkoła”, karty pracy, kaseta z kolędą, model choinki w formie plakatu, kartonowe bombki, zdania na kartonie, świecznik, stroik świąteczny
TOK ZAJĘĆ
1. Zabawa w kręgu wprowadzająca do zajęć 2. Rachunek pamięciowy 3. Rozwiązanie karty pracy z matematyki i rozszyfrowanie hasła 4. Wypowiedzi dzieci na temat przygotowań do świąt 5. Wysłuchanie wiersza 6. Analiza utworu i określenie nastroju 7. Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów związanych ze świętami 8. Rozwijanie oraz ustalanie logicznej kolejności zdań 9. Zapis zdań do zeszytu 10. Gimnastyka śródlekcyjna 11. Wysłuchanie i nauka kolędy „Lulajże Jezuniu” 12. Samodzielne redagowanie życzeń na święta 13. Zawieszenie bombek z życzeniami na modelu choinki 14. Praca plastyczna-wyklejanka techniką college 15. Podsumowanie zajęć i zadanie pracy domowej
mgr Wiesława Kaliszak
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|